روابط عمومی موسسه زیتون: با نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز فصل جدید از تقویم آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، دوره‌های پاییزه آکادمی زیتون هم با تنوع و تکثر همیشگی‌اش، میزبان عموم هنرجویان، دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به کسب علم و مهارت در زمینه‌های مختلف است.

لذت شیرین قصه در شب‌های بلند پاییز

از آنجایی که شیرینی طعم قصه را فقط با لحن ملیح قصه‌گویان خوش‌ذوق و البته حرفه‌ای می‌توان چشید، آکادمی زیتون در سه‌ماهه پاییز هم برای ادامه کلاس‌های قصه‌گویی برنامه‌ریزی کرده و در صدد است چهاردهمین دوره تئوری و عملی قصه‌گویی را با راهنمایی «مصطفی رحماندوست» برگزار کند.

این دوره از کلاس‌های قصه‌گویی از 9 مهرماه کار خود را آغاز خواهد کرد و روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت 18:00 تا 19:30 به مدت 10 جلسه ادامه خواهد داشت.

مدرسه هنر و ادبیات البته از شب‌های بلند فصل پاییز هم غافل نبوده و تلاش کرده است تا با برگزاری کارگاه «داستان را بازی کنیم» زیر نظر چهره باتجربه و مو سپیدکرده یعنی «مصطفی رحماندوست» در کنار مربی حرفه‌ای و خوش‌ذوق «محمدصادق ترابی» تجربه خوبی از داستان‌گویی را تقدیم مربیان، والدین، معلمان مدارس و موسسات آموزشی و خلاصه علاقه‌مندان به حوزه بازی کند.

این کارگاه یک‌روزه، شنبه 14 مهرماه از ساعت 16:30 تا 20:30 به میزبانی آکادمی زیتون برگزار خواهد شد.

همنشینی با کوچک‌های دوست‌داشتنی و هنرمند

یکی دیگر از برنامه‌های آکادمی زیتون برای همراهان خردسال خود در مدرسه هنر و ادبیات؛ برگزاری ششمین کارگاه «نقاش کوچولوی خلاق» ویژه کودکان چهار تا هفت‌ساله است.

در این کارگاه قرار است زیر نظر «شیدا باعثی» تصویرگر و مربی نقاشی و نمایش خلاق، خلاقیت کوچک‌های دوست‌داشتنی کودکان تقویت شود و همچنین تخلیه هیجانی کودک از طریق نیروی جذاب رنگ‌ها اتفاق بیفتد، احساس و عواطف در کودکان در بستر نقاشی بیان شود و البته دست ورزی آن‌ها هم تقویت شود.

کارگاه نقاش کوچولوی خلاق از پنجم مهرماه روزهای پنج‌شنبه ساعت 10:30 الی 11:30 به مدت هشت جلسه در موسسه زیتون برگزار خواهد شد.

در کنار فرصتی که برای بروز خلاقیت کودکان زیر هفت سال ایجاد شده، کارگاهی با عنوان «شاهنامه‌نگاری» نیز برای تقویت خلاقیت کودکان 7 تا 10 ساله تدارک دیده شده است.

چهارمین دوره این کارگاه از پنجم مهرماه به مدت هشت جلسه، روزهای پنج‌شنبه از ساعت 9:30 الی 10:30 برگزار می‌شود.

همه زیبایی‌های هنر ایرانی

اینکه گفته‌اند «هنر نزد ایرانیان است و بس» حقیقتی است که جلوه‌گری‌های آن را در لابه‌لای خطوط زیبای ایرانی اسلامی می‌توان دید و در ساخته‌های دست هنرمندانه می‌توان حس کرد.

آکادمی زیتون در راستای ارج نهادن به هنرهای سنتی ایرانی و البته با نظر به استقبال هنردوستان از کارگاه سفالگری مقدماتی، برای دومین بار کارگاه «هنر و خاک» را برگزار خواهد کرد.

آشنایی با مفاهیم اولیه سرامیک و انواع بدنه‌های سرامیکی، آشنایی با ابزارها و شیوه‌های فرم‌دهی، آموزش روش‌های فرم‌دهی با دست، یادگیری ایجاد بافت روی بدنه، آموزش ابزار زدن و پرداخت و ... بخشی از تمام مباحثی هستند که در قالب کارگاه یک‌روزه با تدریس مشترک «عاطفه باقریان» کارگاه‌های سفالگری و «احسان شیبانی» مدرس کارگاه‌های تخصصی سرامیک در دانشگاه سوره، از به هنرجویان ارائه خواهد شد.

کارگاه هنر و خاک روز جمعه 27 مهرماه از ساعت 10 الی 15 در محل موسسه زیتون دایر خواهد بود.

فراگیری خوشنویسی آن هم خط با اصالت و قدمتی مثل خط معلی حتماً برای علاقه‌مندانش جذاب است، همان‌گونه که برای مخاطبان این دوره در مدرسه هنر و ادبیات هم به یکی از خواستنی‌ترین و البته قدیمی‌ترین دوره‌های آموزشی است.

بیستمین دوره آموزشی حط معلی با تدریس «محمدمهدی بحرینی» مدرس دوره‌های خط معلی از هفتم مهرماه، روزهای شنبه از ساعت 18 الی 20 برگزار می‌شود. هنرجویان شرکت‌کننده در دوره خط معلی، ضمن فراگیری کتابت حروف الفبا و کتابت اتصالات حروف الفبا، نکاتی پیرامون حقایق و رقایق حروف هم خواهند آموخت.

اگر علاقه‌مند به ثبت‌نام و شرکت در این دوره‌ها و نیز کسب اطلاع از مجموعه دوره‌های آموزشی مدارس پنج‌گانه آکادمی زیتون هستید، می‌توانید به وب‌سایت آکادمی زیتون به نشانی www.zeitoonacademy.com و یا صفحه اختصاصی در شبکه اینستاگرام با نشانی zeitoonacademy@ مراجعه نمایید و از طریق شماره تماس 09909718663 در پیام رسان‌های واتس‌اپ، تلگرام یا بله با کارشناسان آکادمی زیتون در ارتباط باشید.