روابط عمومی موسسه زیتون: یکی از پرطرفدارترین و البته کاربردی‌ترین دوره‌های آموزشی آکادمی زیتون؛ دوره جامع عکاسی است که البته حضور چهره نام‌آشنا و یکی از اساتید حرفه‌ای دنیای عکس و تصویر یعنی «مجید ناگهی» حرف اصلی را در اقبال هنرجویان به این دوره می‌زند.

از آنجایی که هنر عکاسی علاوه بر یک زمینه هنری یک رشته فنی محسوب می‌شود، بدون شک برای تبدیل شدن به عکاس حرفه‌ای به چیزی بیش از یک دوربین عکاسی با کیفیت و علاقه برای گرفتن عکس‌های زیبا نیاز است، و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های جامع و تخصصی گام مهم برای رسیدن به این مهم تلقی می‌شود.

مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون با احترام به ضرورت تدوین دوره‌های آموزشی منسجم و هدفمند، دوره جامع عکاسی را در تقویم برنامه‌های آموزشی خود گنجانده است و ازجمله کارگاه‌هایی که ذیل دوره جامع عکاسی قرار است از نیمه دوم مهرماه کار خود را آغاز کند؛ کارگاه عملی آزاد عکاسی است.

هنرجویان شرکت‌کننده در این کارگاه، پس از گذراندن پنج جلسه کار عملی و عکاسی از پنج مکان تاریخی و دیدنی کاخ «گلستان»، کاخ «سعدآباد»، کاخ «نیاوران»، باغ «نگارستان تهران» و «خانه موزه مقدم»، به مدت سه جلسه به گفتگو، نقد و تحلیل تصاویر ثبت شده از این اماکن تاریخی خواهند پرداخت.

مشاوره فنی عکاسی، آشنایی با روش‌های جستجو و یافتن سوژه، ترکیب‌بندی و خلق عکس سالم از اهداف برگزاری این کارگاه است که از نیمه دوم مهرماه به مدت هشت جلسه دوساعته، روزهای پنج‌شنبه از ساعت 9:00 الی 11:00 برگزار خواهد شد.

در کنار دوره‌های آموزش مقدماتی عکاسی و کارگاه «ترکیب‌بندی در عکاسی»، برگزاری سومین کارگاه تخصصی «عکاسی مستند» از مجموعه کارگاه‌های ترمیک نیز یکی دیگر از برنامه‌های مدرسه هنر و ادبیات برای علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

بررسی «تاریخ عکاسی مستند در قرن بیستم»، «اصلاح‌گری و مستند نگاری»، «واقعت اجتماعی و مستند نگاری»، «نقد و تحلیل عکس‌های هنرآموزان» و ... ازجمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است که از 9 مهرماه در قالب 10 جلسه دوساعته، روزهای دوشنبه، ساعت 16:00 الی 18:00 به میزبانی آکادمی زیتون برگزار خواهد شد.

فرصتی دوباره برای عکاسی حرفه‌ای با تلفن همراه

تلفن همراه یکی از ابزاری است که این روزها در دسترس عموم افراد قرار دارد و اتفاقا هم به عنوان ارمغان دنیای فناوری، کاربردهای مختلف و متنوعی برای کاربرانش دارد که عکاسی و فیلم‌برداری ازجمله این کاربردهاست.

اینکه چطور با همین تلفن همراه بتوانیم عکس حرفه‌ای بگیریم، چطور از نور محیط و یا نورهای مصنوعی برای ارتقای کیفیت عکاسی کمک بگیریم و ده‌ها نکته کاربردی دیگر برای استفاده از این دوربین، مهارت‌هایی است که «علی بیات» عکاس، فیلم‌ساز و مستندساز در نوزدهمین دوره این کارگاه به هنرجویانش آموزش خواهد داد.

نوزدهمین کارگاه موبایل گرافی روز جمعه 20 مهرماه از ساعت 10 صبح الی 17 عصربه میزبانی موسسه زیتون برگزار خواهد شد.

عموم هنردوستان و هنرجویان علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های تخصصی عکاسی آکادمی زیتون می‌توانند با مراجعه به سایت آکادمی زیتون به نشانی اینترنتی www.zeitoonacademy.com و یا صفحه رسمی آکادمی در شبکه اینستاگرام با نشانی zeitoonacademy@ اقدام به ثبت‌نام و شرکت در این دوره‌ها نمایند.

همچنین شماره تماس 09909718663 در پیام‌رسان واتس‌اپ، تلگرام یا بله برای ارتباط هنرجویان با کارشناسان آکادمی زیتون در نظر گرفته شده است.