به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، کارگاه «سفالگری مقدماتی» (فرم‌دهی با دست) از مجموعه دوره‌های آموزشی مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون، جمعه 26 مردادماه برگزار خواهد شد.

بازی با خاک یکی از علاقه‌مندی‌های دوران کودکی بسیاری از دختربچه‌ها و پسربچه‌های کنجکاوی است که تنها با چند قطعه چوب و دستان کودکانه‌شان به دنبال نایافته‌هایی پنهان در دل خاک‌های باغ و باغچه بودند و حالا قراراست کارگاه سفالگری مقدماتی به نوعی بازگشت باشد به دوست‌داشتنی‌های دوران کودکی اما این بار هنرمندانه و با قانون و قاعده.

هنرجویان شرکت‌کننده در این کارگاه یک‌روزه، ضمن آشنایی با مفاهیم اولیه سرامیک و انواع بدنه‌های سرامیکی، ابزارها و شیوه‌های فرم‌دهی، روش‌های فرم‌دهی با دست، آموزش ابزار زدن، پرداخت، خشک‌کردن و ... مهارت‌های کار با گل و خلق کردن اجسام را زیر نظر «احسان شیبانی» مدرس دانشگاه و عضو هیئت‌مدیره انجمن سفالگران ایران و «عاطفه باقریان» مدرس کارگاه‌های سفالگری فرا خواهند گرفت.

رشد خلاقیت و مهارت دست‌ورزی در کودکان و بزرگسالان، تقویت درک فضایی و حجمی با ساخت احجام، کاهش اضطراب، افزایش آرامش و اعتمادبه‌نفس و کشف استعدادها جهت ورود به بازار کار از دیگر اهداف برگزاری کارگاه سفالگری مقدماتی است.

کارگاه سفالگری مقدماتی روز جمعه 26 مردادماه از ساعت 10 الی 14.30 برگزار خواهد شد و عموم هنردوستان و علاقه‌مندان خلق آثار هنری می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت آکادمی زیتون و صفحه اینستاگرام zeitoonacademy@ اقدام به ثبت‌نام نمایند.

کارشناسان آکادمی زیتون نیز همه‌روزه و در ساعات کاری از طریق شماره 09909718663 در پیام‌رسان‌های واتس آپ، تلگرام و بله راهنما و پاسخگوی علاقه‌مندان خواهند بود.