روابط عمومی موسسه زیتون: ایام سوگواری حضرت حسین بن علی (علیه‌السلام) فرصت مغتنمی برای تامل بر مبنای بصیرت در تک‌تک رخدادهایی است که زمینه‌ساز رقم خوردن حادثه‌ای به عظمت عاشورا گردید و بدون تردید، در کنار اهمیت شرکت در مجالس سوگواری، مطالعه متون معتبر تاریخی می‌تواند محبان آل الله را یک گام به کسب معرفت حسینی نزدیک‌تر کند. یکی از کار ویژه‌های «کرب و بلا» وب‌سایت تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) وابسته به موسسه زیتون، تولید و انتشار پرونده‌های موضوعی است که با هدف تولید محتوای مستند و معتبر متناسب با ایام خاص مذهبی صورت گرفته است.

«معمای تنهایی مسلم در کوفه» عنوان یکی از پرونده‌های موضوعی است که تلاش دارد گوشه‌ای از نکات ناگفته از حوادث مقارن با حضور سفیر کربلا در کوفه را بررسی کند، ابهاماتی که منبعث از نقل‌های تاریخی متفاوت از فضای کوفه است و در طول تاریخ شیعه نیز هریک از تاریخ‌دانان با اندیشه خود به تحلیل آن پرداخته‌اند.

این پرونده در پنج بخش مجزا با عناوینی ازجمله «چرا کوفه برای مقصد انتخاب شد؟»، «اقبال و یا عدم اقبال کوفه نسبت به مسلم»، «تحلیل‌ها برای حل معمای تاریخی مسلم» و ... به تحلیل و بررسی «جغرافیا و چگونگی حرکت مسلم به سمت کوفه»، «ورود مسلم به کوفه و واکنش مردم کوفه»، «اقدامات مسلم تا قبل از ورود ابن زیاد»، «نقش ابن زیاد در پیمان‌شکنی کوفیان» و «پیچیدگی تاریخی قیام مسلم» پرداخته است.

مجموعه مطالب پرونده معمای تنهایی مسلم در کوفه همراه با آخرین اخبار و مطالب حوزه معارف حسینی را در تارنمای کرب و بلا به نشانی www.karbobala.com دریافت و مطالعه نمایید.