به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، «از تغییر من تا تغییر جهان» عنوان کارگاه آموزشی است که مدرسه اندیشه آکادمی زیتون در اولین طرح درس خود در راستای ارتقا تاب‌آوری فرد نسبت به تغییر خود و پذیرش تغییر دیگران و نیز تقویت مهارت گفتگوی افراد با حلقه گسترده از اطرافیان برگزار خواهد کرد.

«علی‌رضا دهقانی» که مسئولیت مدرسه اندیشه را بر عهده دارد، رسیدن به درک بهتر از تغییر خود و تغییر اطرافیان اعم از خانواده، دوستان و سایر افراد جامعه را مهم‌ترین ضرورت طراحی و اجرای این کارگاه بیان و تاکید کرد آنچه در برگزاری این کارگاه منظور نظر ما بوده است اینکه خود و اطرافیانمان را بیشتر بشناسیم و این مهارت را در خود ایجاد و تقویت کنیم که به دیگران اجازه تغییر و تحول بدهیم و در گام بعدی این تحول و تغییر را خیلی عمیق‌تر به رسمیت بشناسیم و بپذیریم.

موضوعاتی که دهقانی از آن‌ها به عنوان سرفصل‌های اصلی کارگاه نام برده، مشتمل بر سه عنوان اصلی است که عبارت‌اند از:

- «تغییر من تا تغییر جامعه» ذیل این عنوان مباحثی پیرامون چگونگی و میزان اثرگذاری تغییر ما بر جامعه اطرافیان توسط «احمد شکرچی» پژوهشگر و از اساتید دانشگاه «شهید بهشتی» بیان می‌شود و قرار است طرح این مباحث کمک کند تا اطرافیان تغییر ما را راحت‌تر بپذیرند.

بخش دیگری از کارگاه به موضوع «تغییر جهان تا تغییر من» با ارائه «مهدی نساجی» مدرس «روانشناسی دین» اختصاص دارد و به سوالاتی در خصوص تغییرات ایجاد شده در جهان جدید، چالش‌هایی که به‌واسطه این تغییرات ممکن است در فرهنگ، سنت و اعتقادات دینی ما به وجود آید و نسبت ما با این تغییرات و نظایر آن پاسخ داده خواهد شد.

اما «حمیدرضا مقصودی» روان‌درمانگر و مدرس دوره‌های تسهیلگری «به خود آی» ، تدریس سرفصل دیگری از این کارگاه با عنوان «از تغییر من تا تغییر دینداری» را بر عهده و قصد دارد در این سلسله جلسات از تغییرات درونی ما و تبعات این تغییرات در عقاید و گرایش‌های دینی ما سخن بگوید و به این موضوع بپردازد که روان سالم یا ناسالم چه تاثیری در دینداری ما دارد.

علاوه بر طرح و تدریس موضوعات فوق‌الذکر، در جلسات اول، سوم و پنجم کارگاه، «محمد ثامنی» مدرس حوزه علوم انسانی پیرامون موضوع اصلی کارگاه و مباحث ارائه شده توسط اساتید به گفتگو و تسهیلگری می‌پردازد و در نهایت اندیشه‌پژوهان شرکت کننده در کارگاه با گذراندن جلسات شش‌گانه، ضمن آشنایی با برخی مفاهیم مهم علوم انسانی مانند هویت و رواداری، به رشد ادراک از مفهوم تغییرو پذیرش تغییرمی‌رسند درباره تجربیات تغییربه گفتگوی علمی خواهند پرداخت.


به گفته دهقانی، مزیت شرکت در کارگاه از تغییر من تا تغییر جهان؛ کسب مهارت گفتگو با دیگرانی است که شبیه ما نیستند و از این رهگذر می‌توان دیگران را بهتر درک کرد، تغییرات آن‌ها را پذیرفت و به تبع آن پذیرش تغییرات خود فرد نیز برای اطرافیان راحت‌تر خواهد بود. البته آشنایی و معرفت عمیق‌تر نسبت به خود و اطرافیان رهاورد دیگر حضور در این کارگاه است و بر این اساس مدرسه اندیشه آکادمی زیتون با افتخار میزبان عموم مخاطبان فارغ از رشته و میزان تحصیلات، سن و علایق و ... در این کارگاه و سایر دوره‌های آموزشی خود خواهد بود.

اطلاعات کامل پیرامون فعالیت‌های آموزشی، دوره‌های در حال برگزاری، ثبت‌نام و پیش ثبت‌نام کارگاه‌ها و کلاس‌های آکادمی زیتون در وب‌سایت اختصاصی آکادمی به نشانی wwwzeitoonacademy.com، صفحه آکادمی زیتون در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نشانی اینترنتی ZeitoonAcademy@ و نیز ارتباط‌گیری از طریق پیام‌رسان‌های تلگرام و واتس اپ با شماره 09909718663 در دسترس عموم مخاطبان قرار دارد.