به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، با نزدیک شدن به روزهای بلند تابستان و فراهم بودن زمان طلایی برای فراگیری دانش و هنرهای جدید، مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی جدید در کنار سایر برنامه‌های آموزشی نموده است.

برگزاری کارگاه عملی «نورپردازی پایه» با تدریس «فرهاد سلیمانی» عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر و مدرس عکاسی از برنامه‌های جدید هنری آکادمی زیتون برای سه‌ماهه تابستان است.

«آشنایی با ماهیت نور و درک درست مفهوم نورپردازی در عکاسی»، «آشنایی و کسب مهارت کار با ابزار نورپردازی» و «آشنایی عملی با نورپردازی» عناوین سرفصل‌های این کارگاه آموزشی است که از تاریخ 13 تیرماه در قالب 10 جلسه سه‌ساعته، روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت 16.00 الی 19.00 عصر در آتلیه موسسه زیتون برگزار خواهد شد.

قدم‌به‌قدم تا نویسنده شدن

کارگاه نویسندگی مقدماتی (داستان‌نویسی) عنوان دوره آموزشی دیگری است که به میزبانی مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون و زیر نظر «حمیدرضا منایی» نویسنده معاصر و صاحب رمان سه‌جلدی «برج سکوت» به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود.

تصویر، دیالوگ، روایت، پژوهش داستان و چگونگی نوشتن داستان بخشی از موضوعاتی است که در قالب بسته آموزشی مقدماتی به علاقه‌مندان مهارت نویسندگی ارائه خواهد شد.

کارگاه مقدماتی داستان‌نویسی از 26 خردادماه آغاز خواهد شد؛ این دوره در هفته اول تا ششم به صورت حضوری روزهای شنبه، ساعت 16.00 الی 18.00 عصر برگزار می‌شود و در ادامه از هفته هفتم تا دوازدهم، علاوه بر روزهای شنبه، روزهای چهارشنبه نیز از ساعت 15.00 الی 19.00 عصر، جلسات عملی و تعاملی با هدف تمرین و تصحیح متون هنرجویان در قالب کلاس آنلاین برگزار خواهد شد.

ریز و درشت یک داستان دراماتیک

یکی دیگر از نوبرانه‌های مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون برای تابستان 1403 برگزاری کارگاه «هنر نوشتن درام» آن هم با حضور «نصرالله قادری» کارگردان و مدرس سینما و تئاتر و چهره‌ای که نویسندگی ده ها اثر نمایشی را در کارنامه هنری خود دارد.

هنرجویان شرکت‌کننده قرار است در این کارگاه «علل پیدایش و زایش درام»، «اجزا و عناصر درام»، «خصایص یک طرح دراماتیک»، «نقطه شروع و فصل شرع یک درام» و ... را فرا گیرند.

کارگاه هنر نوشتن درام از 31 خردادماه کار خود را آغاز می‌کند و به مدت 15 جلسه سه‌ساعته، روزهای پنج‌شنبه از ساعت 16.00 الی 19.00 به میزبانی مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون برگزار خواهد شد.

همه هنردوستانی که علاقه‌مند به شرکت در هر یک از دوره‌های آموزشی آکادمی زیتون هستند می‌توانند برای ثبت‌نام علاوه بر صفحه اختصاصی آکادمی زیتون در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی zeitoonacademy@ به وب‌سایت اختصاصی www.zeitoonacademy.com مراجعه و یا از طریق شماره 09909718663 تماس حاصل نمایند.

کارشناسان آکادمی زیتون در پیام‌رسان‌های واتس‌اپ، تلگرام و بله پاسخگوی سوالات و راهنمای هنرجویان خواهند بود.