روابط عمومی موسسه زیتون: یکی از هنرهایی که با ورود اسلام به ایران، بین اساتید هنر و خطاطی جان گرفت، هنر تذهیب است. هنری که از همان بدو ورود جایگاه ویژه‌ای در میان شاخه‌های مختلف هنر اسلامی پیدا کرد.

نگارگران و تذهیب‌کاران با ترکیبی از طرح‌های اسلیمی شامل خطوط، شاخ و برگ‌ها، انواع گل، پرندگان و حیوانات و … مجموعه‌ای از نقش‌های بدیع و زیبا طراحی و پرداخت کرده و به زیبایی حاشیه‌های صفحات کتب مذهبی به ویژه قرآن کریم، پارچه‌ها، ظروف سفالی، همین‌طور بناهای مختلف را با این نقوش می‌آرایند.

مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون که با برگزاری دوره‌های مختلف هنری، هنرجویان بسیاری را با الفبای هنر آشنا کرده و بعد از آن هنرمندان با ذوق و کاربلدی را به وادی کسب و کار هنرمندانه رهنمون شده است، این بار قصد دارد با برگزاری کارگاه مقدماتی «طراحی سنتی» هنرجویان علاقه‌مند را با یکی از برجسته‌ترین هنرهای ایرانی- اسلامی یعنی هنر تذهیب آشنا کند.

هنرجویان در این کارگاه که قدم اول از دوره آموزشی «اجرای تذهیب» است، با پیشینه نقوش سنتی در هنر ایرانی، آموزش طراحی سنتی، آموزش چیدمان گل‌های ختایی بر روی بند سینوسی و آموزش انواع حاشیه‌های ختایی آشنا خواهند شد.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط مجریان آکادمی زیتون، هنرآموزان پس از پشت سر گذاشتن کارگاه مقدماتی وارد کارگاه دوم یعنی دوره پیشرفته طراحی سنتی می‌شوند تا به طور کامل آموزش‌های پیش‌نیاز ورود به دوره اجرای تذهیب را فرا گیرند. این دوره نیز در قالب دو کارگاه هشت جلسه‌ای برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود برگزاری دوره آموزشی طراحی سنتی تا مرحله تخصصی اجرای تذهیب ادامه خواهد داشت. مجموعه این دوره آموزشی به صورت حضوری زیر نظر «ثریا عسگری» هنرمند نگارگر و تذهیب‌کار آغاز خواهد شد.

وی که دارای مدرک کارشناسی حرفه‌ای نقاشی-نگارگری و زرنگاره است، سابقه برگزاری نمایشگاه‌های متعدد را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. ضمن آنکه آثار بسیاری از این بانوی هنرمند در بخش نگارگری رویدادهای ملی و بین‌المللی ازجمله سوگواره «عبرات» که در سال 1395 توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، به عنوان اثر برگزیده معرفی شده است.

کارگاه مقدماتی طراحی سنتی از روز دوشنبه هشتم خردادماه آغاز می‌شود و به مدت چهار جلسه ادامه خواهد داشت. هنرجویان علاقه‌مند به شرکت در این کلاس می‌توانند به سایت اختصاصی آکادمی زیتون به نشانی اینترنتی www.zeitoonacademy.com و یا صفحه آکادمی زیتون در شبکه اینستاگرام به نشانی zeitoonacademy@ مراجعه و اقدام به ثبت‌نام و با رزرو دوره‌های بعدی کارگاه نمایند.