به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، رمان «یک نفس تا نگاهت» به قلم «مریم ولی» هنرجوی دوره نویسندگی آکادمی زیتون، از سوی انتشارات «نیستان» منتشر شد.

این اثر داستانی، روایتی از دوران زندگی امام حسن عسگری (علیه‌السلام) و تلاش شیعیان برای درک محضر امام و اجرای رهنمودهای ایشان است.

نویسنده در این رمان تلاش کرده است به دور از مرثیه‌سرایی و توصیفات احساسی، با نگاهی تاریخی- مذهبی به شرح زندگی امام یازدهم شیعیان بپردازد و موقعیتی را ترسیم ‌کند تا مخاطب خود را در فضای پر از فراز و نشیب سال‌های 256 تا 260 قمری ببیند.

وی در گفتگو با آکادمی زیتون، فضاسازی، تعلیقات و بهره‌مندی از منابع موثق را از نقاط قوت این رمان دانست و افزود: برای باورپذیرشدن یک اثر داستانی، باید به این نکته توجه کرد که هدف، نگارش داستان در بستر خیال است. در واقع، عنصر تخیل در رمان تاریخی مانند نخی است که نقاط ثابت و برجسته تاریخ را به هم وصل می­‌کند تا نویسنده بتواند قصه اصلی را فارغ از تاریخ‌­نگاری روایت کند.

نویسنده رمان یک نفس تا نگاهت، با تقدیر از همراهی آکادمی زیتون در ایجاد بستر مناسب برای هنرجویان، همراهی و حمایت همه‌ ­جانبه استاد «سید علی شجاعی» در طول فرآیند نگارش تا چاپ و انتشار کتاب را ستود و اظهار داشت: «من چاپ این رمان را بعد از یاری خدا و لطف صاحب بزرگوارش، مرهون زحمات و حمایت استاد شجاعی هستم؛ من ایشان را معلمی می‌دانم که در نهایت جدیت، مهربانانه تا انتهای مسیر به من دلگرمی دادند.»

مریم ولی، هنرجوی دوره دوم «نویسنده شویم» از مجموعه دوره‌های آموزشی مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون است. وی رمان یک نفس تا نگاهت را بعد از یک سال تلاش زیر نظر «سید علی شجاعی» نویسنده آئینی و مدرس دوره، به اتمام رسانده و به محضر امام یازدهم شیعیان تقدیم کرده است.

کتاب 224 صفحه‌ای یک نفس تا نگاهت با بهای 840,000 ریال از انتشارات نیستان و دیگر کتاب‌فروشی‌های معتبر، قابل تهیه و مطالعه است.